Hermanita

Alla inlägg under februari 2008

Av Milla - 14 februari 2008 13:22

Jag är så fruktansvärt arg.
Här slier jag aset av mig varje dag 6 dagar i vecka.
Jag hade kunnat glassa i solen eller shoppat kläder.
Och vad får jag ut av det. 6000 spänn?
6 Dagar i veckan, 8 timmar varje dag i 8 veckor nu.
Och det jag har fått ut sammanlagt är inte över 10 000.

Förhandlingarna var från början en fast lön på 10 000.
Plötsligt från ingenstanns när vi redan har jobbat två månder där
får vi reda på att vi tjänar 30 euro på en dag! Kom igen 300 kronor!!!
Slaveri!!!
Och jag har föröskt prata med det där svinet till chef men eftersom engelskan är lika
dåligt som hans sexliv med sin fru så fattar han inte specigellt mycket.
Och gemnförelsen tvekar jag inte på.
Deras jävla problem går ut över oss på jobbet och jag är sååå trött på att ta deras skit nu. Jag menar hur långt får det gå innan man har rätt att sätta foten i marken?
Igår var det så nära att gudarna höll för ögonen.
Men jag har redan planerat min hämnd, och jag går inte därifrån utan den.
Inte efter alllt det vi har fått ta där.

Men tillbaks till pengarna.
Om jag kan lärde mig lite på matte lektionerna så räknade jag ut
att på 8 timmar tjänar vi 3.75 euro i timmen. 37.50 i svenska kronor.
Så anledningen till att jag sitter med svarta ögon nu kanske inte är sååå konstigt ändå.
Och vad kan jag göra med min lön, betala hyran, köpa mat och kanske unna mig en sol stol på stranden :)

Av Milla - 5 februari 2008 13:11

Härligaste dagen på lääänge!

Lisa och jag var ute söndagen och det var tyvärr inte så mycket drag. Vi fick gå direkt till chick eftersom vi var så sena. Men kvällen blev hyvsad och mycket ögongodis!
Och jag garvar fortfaranade när Lisas replik dras upp i mitt huvud.
Vakten från chick (jag har aldrig frågat vad han heter och om jag nu har gjort det måste jag varit alltför dragen för att minnas det) men denhär ganska sexiga och otroligt trevliga vakten kom in för att göra sitt jobb. Han gick en runda inne på dans stället och passerade soffan Lisa och jag gjort oss bekväma på. Min handväska hade konstigt nog krypit iväg en bit ifrån mig och när jag såg detta slet jag snabbt tag i den, vakten passade precis förbi oss och flinade lite. Han tog tag i min handväska och la den under sin tröja mot sin mage och jag såg på Lisa. Han lämnade tillbaks den igen och fortsatte sitt vakande.
"Min väska får ligga på en svettig fin mage men jag...."
Och Lisa " Ja din handväska har mer action än vad du har, mer än vad du och jag har tillsammans!"
Och efter det skrattade vi hela kvällen :)

Måndagen sov vi så länge som vi kände för, inget stress idag!
När vi steg upp vid ett tiden satt vi på balkongen och njöt av solen, pratade om går kvällen och föröskte komma på något att göra.
När man jobbar så mycket är det bara det man lever på efter ett tag.
Men vi åkte till Euro Spar (den stora supermarket) Där gick vi i två timmar och handlade massa mat, blommor och tillbehör till lägenheten.
När vi gått runt där, kollat in den snygga fisk stånds killen och den sexiga killen som plockade upp varor bland mjölken var det dags att betala och ta taxi hem.
Och då insåg vi ännu en gång att det är bra att ha en man till hands.
12 påsar och två tjejer, ja du kan ju räkna ut resten själv.
Lisa och jag hasade oss ut från supermarket för att leta upp en taxi.
Där stod vi 20 minuter innan det dök upp en taxi bil med en MAN! :)
Happy me!
Vi fick resa till receptionen och sen var det dom 150 trappstegen upp till lägehten.
Aramarna kändes som spagetti när vi äntlligen efter mycket kämpanade kom upp till lägenheten.
Och efter att ha deppat en stund över att vi fått göra all denhär bördan utan en man som kunnat hjälpa oss påbörjade vi torsk gratängen.
Och kanelbullar som vi tillsut lyckades med.
Vi hade säkert i 2 stora påsar mjöl men det räckte inte så det blev bara en stod kladdig deg av alltihop. Och ja! Påminn mig inte om att jag är kock och borde kunna sånthär!
Men vi gjorde en kanelröra och doppade deg bitar och la den på plåten.
Inte så eleganta men de smakade faktiskt ganska gott.

Vi möblerade om lägenheten och städade undan och jag satte upp mina blommor på sina platser. Och när vi äntligen var färdiga satte vi oss utmattade i soffan, satte på varsin ansiktsmask som sved så jag trodde mitt ansikte skulle brännas upp.
Och där satt vi och drack våran shandy på flaska och lyssnade på mariah cary...
Klockan tre var det läggdags och vi slockande direkt.

Och idag ska jag återvända till jobbet men faktiskt ser jag mer fram emot det.
Känner mig lite mer utvilad från igår.


Lisa, min man, jag älskar dig!

Ovido - Quiz & Flashcards