Hermanita

Alla inlägg under februari 2009

Av Milla - 19 februari 2009 12:41

 Igår somnade jag med värk i magen och sminket kvar klockan 20.30

Jag vaknade av att Charlie stängde av tvn vid 01.00 då hade båda somnat ifrån den för länge sen.


Idag är jag ledig och sov till halv tio, super skönt.

Dock jobbar jag helgen, grymt trött på dethär.

Jag jobbar varanan helg och visst det är super skönt när man kollar lönen men också tråkigt då jag missar så mycket annat.


Jag har suttit och kollat på säng till den nya lägenheten, men kan inte riktigt bestämma mig för vilken jag vill ha.

Denhär gången ska jag köpa en säng jag kan sova skönt i, inte en stenhård säng som jag köpte på ikea för 2 år sedan.

Jag har även, eftersom jag är en sådan planera människa skrivit upp precis allt jag har färdigt och vad jag behöver köpa innan vi flyttar.

Jag var och kollade på en gammal kökssoffa hos farmor, som jag tycker är så mysigt, dock behövs den målas om, men jag hoppas att den passar och inte är för stor.


I julklapp fick jag och Charlie varsitt träningskort på friskis och svettis och vi har inte ens varit där ännu, haha.

Vi fick olika, jag fick på passen och charlie på styrketräningen men jag tror att kag vill byta mitt eftersom passen aldrig passar mina tider.


Nu ska jag ringa Lisa, det svindyra samtalet till norge.



Av Milla - 17 februari 2009 12:09

Vad har jag att skylla på denhär gången?

Ingenting egentligen, har ägnat den mest tiden till Charlie, jobbet och den nya lägenheten vi ska få flytta in i snart :)


Dethär har hänt sen sist i korthet:

Vi har fått en lägenhet som ska bli helt nyrenoverad tills vi flyttar in den 1 april!

Jag har fått bestämma precis allting själv, även ingasad balkong och kaklat badrum, så ja, jag är riktigt nöjd.

Jag har fått en fast anställning på mitt jobb.

Lisa har lämnat mig och åkt till nogre, precis som Erica.

Min mormor har gått bort, inte lika roligt att berätta.

Jag har klippt av mig "det långa" håret som jag sparat i evigheter.


Om nu kommer jag inte på fler saker mer än allt det vardaliga som händer.



I fredags firade jag och Charlie en tidig alla hjärtans dag eftersom att vi lovat vara barnvakt under lördagen.

Charlie lagade god mat, bakad potatis med alla tillbehör.

På lördagen hann vi med ett bad i badkaret innan vi åkte till rottne för att hämta Elin som också gått med på att vara barnvakt.

Hemma i tjurreda hos Charlies syster väntade Isak och Emilia förväntasfulla på oss. Vi hade hyrt en film och köpt godis, vi åt tacos och kollade på melodifestivalen.

Vid elva tiden åkte vi hem till Elin och på söndagen åkte vi till ikea för att köpa in de sista sakerna till lägenheten, jag är såååå förväntasfull nu.


Lisa, jag saknar dig! 


Ovido - Quiz & Flashcards