Hermanita

Alla inlägg under september 2009

Av Milla - 29 september 2009 10:00

Hallå där ute!

Jag har haft en super helg tillsammans med Charlie, inga speciella måsten mer än att vi var tvungna att stor städa lägenheten efter en veckas "orkar inte idag!" Men nu är lägenheten som ny =)


Tänkte att jag måste lägga upp lite bilder på lägenheten, nu när vi faktiskt bott där ett tag. Å andra sidan kanske vi inte blir kvar där så länge eftersom vi måste flytta till större, vi ska ju ha utökning i familjen =)

Jaa, en bebis! En liten, liten ligger i min mage och växer nu och det är sååå mysigt.



I lördags var jag och C nere på stan och tog en fika, jag köpte en kofta i dess större storlek så magen får plats så småningom, två länge linnen så jag slipper visa magen och ett par söta örhängen, jag som inte skulle köpa nått :P

På kvällen var vi ute och åt med min familj, pappa bjöd på alltihop.

Söndagen tillbringade vi med en lång mysig frukost i sängen, sen bar det av hem till Jennie och på kvällen satt vi barnvakt till världen sötaste Angelina.


Favoritnamnen just nu:

 Alma, Selma, Alice, Joline, Juni.

Alvin, Mattheus, Melvin, Måns. Vad är det med mig och pojknamn på M?



Av Milla - 16 september 2009 15:40

Denhär nya sidan förvirrar mig på bloggplatsen som den nu heter. Å andra sidan verkar den desto mycket bättre

än den som vart innan =)

På jobbet igen, vart annars? Som de flesta säger här känns det som om man är här gämt.

Fast jag har legat sjuk hemma nu i nästan en vecka, med feber och förkylning, fy tusan, jag som alltid klarar mig annars.

Imorgon och på fredag är jag ledig men har fullt upp med massa måsten och möten som är inbokade, inte en enda sovmorgon. Helgen är lika fullbokad den, för då jobbar jag och Elin fyller år.


Jag vill säga stort grattis till min kära syster som har köpt hus =) Det blir många grillfester framöver.



Av Milla - 6 september 2009 09:19

Visst är det trist väder ute idag, men jag har bakat nötkaka på jobbet och alla mina arbets kamrater går och trånar efter den, jag har iallafall gjort en god gärning idag, inte sant =)


3 timmars sömn inatt, vad är det för fel på min katt egentligen. Hela kvällen sover hon, trots att jag försöker hålla henne road just för att detta inte ska hända.

Först vid två, ett j*vla hoppandes upp och ner i sängen, in och ut genom sovrummet. Jag gnäller dödstrött att hon ska sluta. Det blir lungt en stund, precis så jag hinner somna om. Ja då ska hon bädda i mitt hår, längst upp på kudden på min kudde dessutom, där ska hon lägga sig. Hon lägger svansen rätt i nyllet på mig så att det kittlas.

Där ligger hon si sådär 10 minuter, sen är det samma visa en gång till. Såhär håller det på heeeeela natten tills halv 6 på morgonen då när jag ska till jobbet då lägger hon sig nöjt på min uppvärmda madrass med tassarna över öronen och somnar som en stock.


Nu när jag har fått beklaga mig på denhär konstiga men så underbara katt så måste jag fortsätta att jobba =) Jag har nog det slappaste jobbet ever ;)



Av Milla - 4 september 2009 13:57

Hej.

Glömde visst bort denhär bloggen helt och hållet =)

Jag får skylla på sommaren och jobbet.

Jag har haft en underbar sommar men hela 3 veckors semsester, och Lisa har ju varit hemma de två senaste månaderna, vilket har varit helt underbart, med sin närmaste vän bredvid sig känner man sig hel igen.


Jag har en nyhet att berätta, men det får vänta ett litet tag till =)


Ikväll ska jag över till Linda på kräftskiva, blir dock en tidig kväll för mig eftersom jag jobbar hela helgen sen.


Nu ska jag och Molly ut på promenad

Ovido - Quiz & Flashcards