Hermanita

Alla inlägg under december 2009

Av Milla - 31 december 2009 10:19

Så nu är jag tillbaks på banan igen, eller jag kände att jag bara var tvungen att skriva ett sista inlägg för 2009.

Hoppas ni har haft en härlig jul, jag har iallafall haft det jätte mysigt om vi bortser från allt jobb.

Eftersom jag både jobbar idag och imorgon blir det en lugn kväll för mig, Jag och C åker hem till Jennie och ska käka lite god mat med massa folk.

Vi stannar nog inte så länge eftersom jag ska upp så tidigt imorgon, C däremot åker nog vidare :)

Jag undar dock hur många timmars sömn jag kan räkna med, inatt blev det inte många timmar. Förtvivlat låg jag i sängen klockan 2 och hade fortfaranade inte somnat av alla dessa raketer som idioter till människor fick för sig att skjuta.

Så det är en trött Milla som sitter på jobbet idag och ännu tröttare lär jag vara imorgon.

På lördag har jag nog lyckats övertala C att åka till ikea och handla lite små saker och sen ska jag bara njuta denna helgen av att mysa med min babe.


Dagen innan jul träffade jag Erica, det var med ett överraskande samtal hon frågade om hon fick komma förbi, hur hade hon ens mage att fråga? Det var väll klart hon skulle!

Det var super mysigt och tack igen för alla fina julklappar du hade köpt till både mig och gossen :)



Av Milla - 21 december 2009 19:18

Som ni har märkt har det varit dåligt med uppdatering.

Jag behöver en liten paus, är tillbaks om någon vecka igen :)

God jul!

Av Milla - 15 december 2009 11:25

Hyllorna satt som en smäck i vardagsrummet, har redan fyllt dom med fina afrikanska gubbar :) Bilder kommer ikväll.

Jag och C åkte även till mio igår och beställde en fin bänk till hallen, det börjar bli svårt att få på sig skorna utan att sitta ner nu, så ska jag bara låna en symaskin och sy en snygg sittdyna till den.

Köpte även en ny kaffebryggare och letade efter en laptop till mig, men det fanns ingen som jag föll för, hittar kanske en på julrean sen :)


Snart ska jag ner till stan och möta upp Elin och Vilda, länge sedan jag träffade dom nu så det ska bli mysigt.


Gossen sparkar för fullt och det börjar bli lite jobbigt på nätterna nu när han sätter igång, jag har lärt mig att jag får lägga mig och vagga i sängen, då blir han lugn igen. Jag tror att en takvagga kommer vara till bra nytta när han kommit ut eftersom han verkar tycka om att vagga :)

imorgon ska jag till barnmorskan, lyckades få en ny tid ganska fort vilket var skönt, dock måste jag ta mig från jobbet en timme, men det fanns inte så många andra alternativ.


Molly har blivit borstad idag, det var nästan en hel pälsjacka jag fick ihop av allt hår :) Ikväll ska hon badas så hon luktar gott och blir vit som snö igen :)



Av Milla - 14 december 2009 14:39

Jag blev ganska besviken på filmen vi såg igår, hade förväntat mig lite mer action än så, menden var helt okej.

Det som inte var okej var att fick så otroligt ont i fogarna, trodde jag hade blivit av med det men efter 2 timmar i biosalongen kunde jag knappt gå ut sen.

Aldrig mer!


Idag har jag spelat julmusik på högsta volym, städat undan och planerat sovrummet till bebis kommer.

Pappa kommer upp om en stund och ska sätta upp våra nya fina hyllor.

Ska se om jagkan få några fina bilder på det sen :)


Av Milla - 13 december 2009 15:35

Ja som ni ser har bloggen fått sig ett litet lyft, dethär är var vad jag orkade åstadkomma med idag.


Av Milla - 13 december 2009 15:06

Denhär dagen har gått riktigt fort, det brukar den inte göra när man jobba såhär långa dagar annars.

Kanske är det för att det är lucia, ja det hade jag nästan glömt bort tills jag kom till jobbet och möttes av stora påsar med lussekatter, stora lussekatter deussutom!

Jag hade gärna tagit alla själv.

Okej jag snodde faktiskt en till frukost, hoppas ingen från jobbet läser här nu för då blir det väll ett herrans liv när jag kommer tillbaks på onsdag.

Inte nog med att jag åt en till frukost, det slank ner en nu vid halv tre fikat också :) Men den var till Vincent!

Och jag som inte skulle äta för två?


Jag och C lunchade på Subway idag, romantiskt va? Haha. Ja det var en spontan lunch bara sådärr, men det var riktigt mysigt och ännu bättre var ju att C bjöd på det :)

Ikväll ska vi på bio med syster och Martin vid 6 så det blir till att stressa från jobbet en halvtimme tidigare idag så vi hinner ner till bion, Stig Larssons sista film, luftslottet som sprängdes.

Efter det ska jag och C ha lite lucia mys med lussekatter och glögg (te för mig)

Vad ska ni göra denna mysiga lucia kväll?


  

Av Milla - 12 december 2009 15:15

Igår hade jag och C en riktig myskväll. Vi lagade tacos och till efterrätt gjorde vi vår favorit, marängsviss :) Vi hann äta upp tacosen i lugn och ro, när Sassa ringde (Charlies syster) och bad och bönade om att vi skulle hämta Isak och Emilia hos deras gammel mormor, de hade tydligen blivit stor bråk hos stackars tanten.

C for iväg och jag förberedde magängsvissen, som var beräknad för två!

Okej tre då, en "liten" portion till Vincent också.

Men plötsligt hade vi två andra ungar i den så nyss lugna lägenheten, plus en hund! En valp rättare sagt, som ännu inte lärt sig säga till när den är toanödig.

Så jag sprang efter den där valpen under hela kvällen för att hålla koll på mina kära mattor som Emilia lyckligt förklarat för mig att denhär valpen älskade att pinka på.

Stackars Molly som för bara några minuter sen hade lagt sig tillrätta på sin sköna sovplats (Charlies dataväska) for upp som en raket när hon fick syn på denhär mycket lustiga lurviga saken, Leo!

Ja han fick sig både en och annan dask på nosen och Molly gick med fena på ryggen hela tiden.

Lagom till att idol började kom Sassa upp och snart var lägenheten i sin ordning igen :)


Ikväll blir jag dock ensam, C ska på poker kväll, fast å andra sidan så kommer jag nog slockna ganska tidigt ändå, det är ju en ny dag på jobbet imorgon.




Av Milla - 11 december 2009 14:57

Jag är sinnesförvirrad. Jag har missat två viktiga möten denhär veckan.

Jag skulle ha varit hos barnmorskan idag vid halv tolv, oups!

Så nu är jag på dåligt humör. Det kommer att kosta mig pengar! Typiskt!


Snart kommer pappsen, han ska följa med mig på shoppingstur på K-rauta och köpa en hylla han vänligt sedan ska på skruva upp på väggen här hemma.

Det är betong så slag borr behövs, ännu en sak som gör mig på dåligt humör.

Mitt nystädade golv kommer täckas med 5 cm lager damm.


Förlåt, var bara tvungen!


Ovido - Quiz & Flashcards