Hermanita

Direktlänk till inlägg 14 februari 2008

Svin!!!

Av Milla - 14 februari 2008 13:22

Jag är så fruktansvärt arg.
Här slier jag aset av mig varje dag 6 dagar i vecka.
Jag hade kunnat glassa i solen eller shoppat kläder.
Och vad får jag ut av det. 6000 spänn?
6 Dagar i veckan, 8 timmar varje dag i 8 veckor nu.
Och det jag har fått ut sammanlagt är inte över 10 000.

Förhandlingarna var från början en fast lön på 10 000.
Plötsligt från ingenstanns när vi redan har jobbat två månder där
får vi reda på att vi tjänar 30 euro på en dag! Kom igen 300 kronor!!!
Slaveri!!!
Och jag har föröskt prata med det där svinet till chef men eftersom engelskan är lika
dåligt som hans sexliv med sin fru så fattar han inte specigellt mycket.
Och gemnförelsen tvekar jag inte på.
Deras jävla problem går ut över oss på jobbet och jag är sååå trött på att ta deras skit nu. Jag menar hur långt får det gå innan man har rätt att sätta foten i marken?
Igår var det så nära att gudarna höll för ögonen.
Men jag har redan planerat min hämnd, och jag går inte därifrån utan den.
Inte efter alllt det vi har fått ta där.

Men tillbaks till pengarna.
Om jag kan lärde mig lite på matte lektionerna så räknade jag ut
att på 8 timmar tjänar vi 3.75 euro i timmen. 37.50 i svenska kronor.
Så anledningen till att jag sitter med svarta ögon nu kanske inte är sååå konstigt ändå.
Och vad kan jag göra med min lön, betala hyran, köpa mat och kanske unna mig en sol stol på stranden :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 1 december 2011 13:16

Det känns som om oron och ångesten äter upp mig innifrån just nu. Hade precis en panikångestattack, insåg inte att det var det som hände fören jag "föll" ihop på köksgolvet och brast i tårar, händerna slutade inte skaka, hjärtat slog så hårt och sn...

Av Milla - 30 november 2011 10:49

Det är flera månader sedan sist jag bloggade nu, känner att jag måste skriva av mig. Nu har det sopats under mattan igen och nu orkar jag inte hålla kvar det inom mig längre. Jag vill skrika, slå dig eller låsa in dig i ett rum tills du förstår v...

Av Milla - 22 juni 2011 12:57

Äntligen fri!! Rätt eller fel men det är så jag känner efter många jobbiga stunder de senaste veckorna. Som många redan vet om så har jag och C valt att seprera och nu är det bättre än vad det någonsin varit mellan oss, vi är goda vänner och kan ...

Av Milla - 3 maj 2011 11:55

Ibland förändras saker utan att man märker av det själv, helt plötsligt så står man där.. framför alla problem man sopat under mattan. Högen blir ju bara dess högre ju mer du sopar, tillslut snubblar man över den.   Jag hade inte riktigt planer...

Av Milla - 30 januari 2011 20:50

Ja alla tappar väll blogglusten då och då, så även här. Det har varit mycket saker pågång här och det har hänt en hel del saker. Vi har bland annat fått en ny lägenhet, en fyra på bottenvåning och inflyttning sker redan om en månad, det ska verkl...

Ovido - Quiz & Flashcards