Hermanita

Alla inlägg under februari 2010

Av Milla - 19 februari 2010 11:29

På söndag går vi in i vecka 33, herregud jag hinner inte med.

Vi har fått upp spjälsängen, vagnen står i förrådet i väntan på att få bäddas fin om några veckor.

BB väskan ska packas om några veckor, vill redan packa nu ifall det i värsta fall skulle komma för tidigt.


Jag har blivit så trött senaste tiden, orkar knappt ens gå utanför dörren. Pust!

Och bättre blir det inte med detta väder.


Ikväll ska jag laga tre rätters till Babe, en liten överrasking för att jag älskar honom så mycket. Vackra du!


Jag har fått Havandeskapspenning nu så denna sista månden jobbar jag bara 75% och sen har jag fått hel HP fram till BF. Härligt!

Det känns av riktigt mycket i kroppen nu i det sista, jag brukar inte klaga men magen är stooor nu och bebis gör allt annat än att ligga still.


Barnmorskan idag vid 14.00 och sen fika med Lisa.

Nu kom mina Mary Kay produkter i postlådan :) Lyckliga jag, fint inslaget med en liten hälsning från söta Charlotte.


Nu ska jag och Vincent äta något :)







Av Milla - 4 februari 2010 19:19


Jösses jag är helt slut efter denhär dagen och ändå hade en sådan här dag varit en helt vanlig ledig dag om jag inte vore höggravid!

Men det känns som om jag kommit i klimakteriet, ni andra fryser och huttrar där ute i kylan medan jag svettas ihjäl!

Här behövs inga vantar och mössa, här kan vi helst gå i sommarklänning hela vintern.


Jag var på carpe diem och fixade håret hos söta Lisette, inga större förändringar dock.

Vi klippte topparna och slängde i lite slingor, när gossen kommer lär jag behöva den mest enkla frisyr jag kan tänka mig, även ifall jag in vanliga fall inte alls är sådan som gillar det vanliga långa, men det får funka ett tag framöver.


Jag lunchade hemma hos Lisa, det bjöds på kycklingsgryta och på det en sockerbulle :)


Ner till stan och leta upp present till C som fyller 22 år imorgon.

Lacoste parfym som luktar såå gott, jag hade nästan kunnat använda den själv :)


Helgen är fullspäckad.

Charlie ska firas, pappa ska firas och farmor ska firas, där emellan ska vi hinna träffa Charlies syster som är på besök samt få hem spjälsäng och vagn, äntligen!





Av Milla - 1 februari 2010 10:18

I helgen har jag och C tagit en riktigt slapp helg, stängde mer eller mindre av världen utanför, hela söndagen låg vi i soffan inbakade i massa kuddar och täcken och gjorde inga större ansträngnar för någonting!

I lördags var vi hemma hos Elin och fick även träffa hennes nya kille, kanske nästan ska säga sambo ;)


Tills på onsdag jobbar jag, sen har jag en hel veckas ledigt, och gissa om jag ska sova då :) Det är det bästa som finns just nu, sova!


Igår gick vi in i vecka 30, fattar ni, 10 veckor kvar!


I vecka 30 är medelkroppslängden 41 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 1600 gr. Huvudets omkrets är 28 cm.

Bebisen fortsätter att blinka och kan förmodligen se vad som händer inne i livmodern, till exempel skiftande ljusnivåer och rörliga ljuskällor. Om du håller en ficklampa mot magen, kanske bebisen inte bara vänder sig mot den, utan sträcker sig eventuellt mot ljuset. En del forskare tror att det stimulerar bebisens synutveckling om du har magen ”ute” i ljuset. Förvänta dig inte att bebisen ska ha perfekt syn när den föds, däremot – nyfödda ser bara någorlunda bra på 20-30 centimeters avstånd. Normalseende barn når inte vad vi menar med perfekt syn förrän de är mellan sju och nio år gamla. Bebisen har nu ögonbryn och ögonfransar.



  





Ovido - Quiz & Flashcards