Hermanita

Alla inlägg under maj 2010

Av Milla - 31 maj 2010 11:07

Det har varit fullt upp här hemma med både roliga och mindre roliga händelser.

I fredags var jag och Vincent nere i stan och träffade Elin och Vilda, det var skönt att komma iväg lite :)

På eftermiddagen hämtade Charlie upp mig och vi åkte ut till svärföräldrarna där det även var mer folk som väntade på oss, eller kanske Vincent rättare sagt.

Vi åt bakad potatis och rabarberpaj, det nästan bästa med sommaren, efter jordgubbar då :)

Senare på kvällen fick Vincent ett hysteriskt utbrott, det gick inte att få honom lugn vad vi än gjorde och han skrek så jag trodde hans lungor skulle gå sönder.

Efter en timmes konstant skrik somnade han helt utslagen i min famn.

 

På lördags kvällen kom Camilla och Viktor förbi och vi åt lite mat, skulle se e film som vi vart och hyrt, jag hann se 5 minuter och sen vart det kört.

Lilleman verkar ha jobbigt att komma till ro på kvällarna om det är mycket ljud, han har ju aldrig varit sådan förut?

 

Igår var det mors dag och vi var ute hos farmor och åt smörgåstårta, Vincent sov hela dagen igår, undrar om det är en tillväxt period han går igenom?

Dock igårkväll när vi kom hem skrek han desamma som på fredagen men då i 2 timmar i streck, Charlie och jag börjar undra om det är kvällskolik pågång.

Det hoppas jag inte på, jag har skavsår i öronen idag!

Eller om det är något annat, det är så svårt att avgöra när det kan handla om så mycket olika saker, så nu har jag slutat med mjölken igen, slutat med kaffe och kolsyrade drycker, det känns som om jag inte får äta nått alls.



Av Milla - 27 maj 2010 16:11

Ibland är jag rädd för att bli som dig, att det liksom skulle passerat genom blodsbanden?

Jag hittade en gammal skiva som låg bland alla flyttsaker idag, satte in den i datorn och lyssnade, hittade speciellt en låt som gav mig så hemska minnen om dig.

Maritza Horn- lasarettvisan.

Jag minns hur du brukade lyssna på denna visan om och om igen.

Jag minns hur hemsk jag tyckte den var, hur mycket ångest jag fick varje gång du satte på den och jag undrade alltid vad det var som var så fint med denhär sången.

 Man spelar inte sånt för små barn!

 

Om en stund kommer syster upp och ikväll skulle Stefan komma förbi, kanske se en film.

 

Jag har hittat en tatuering jag vill göra.

En text "mi hijo, mi corazón" som betyder "min son, mitt hjärta"

Sen har jag även en tatuering på lager som jag ska sätta mellan skulderbladen.

"Alis volat propriis" som betyder "hon flyger med egna vingar"

Tur att jag får mycket pengar nästa månad :)

Av Milla - 27 maj 2010 12:42

Vincent och jag har haft besök av mormor idag på förmiddagen så jag hann ringa till försäkringskassan men det verkar inte som om jag kommer få några pengar fören nästa månad, surt!

 

När mormor var här fick jag det första riktiga leendet av Vincent, han tittade på mig länge och sen ett jätte smile, jag smälte som smör i solen :) Älskade hjärtat.

Innan har han mest smilat när han sovit, hoppas det kommer fler sådana riktiga leenden framöver :) Det gjorde min dag.

 

När Vincent har vaknat ska vi gå en långpromenad, det är ju så härligt väder idag.

För övrigt har jag rasat i vikt den senaste veckan då jag inte hinner äta så värst mycket, bra att kilorna rasar dock jobbigt att gå runt och vara trött med huvudvärk. Idag har jag iallafall fått i mig en tonfisksallad :)


  

Av Milla - 26 maj 2010 14:13

Igår hade vi Vilda och Elin på besök, mysigt när dom kommer över.

På eftermiddagen åkte vi hem till svärföräldrarna och åt middag och efter en stund besämde vi oss för att åka in med Vincent till barnakuten ändå, han har varit förkyld i över en vecka nu och lugorna verkade rossliga, nojjig som man är. Vi åkte in och det tog uppåt tre timmar innan vi fick hjälp av läkaren och det enda han gjorde var att lyssna på lungorna och komma fram till att allt var som det skulle och han mådde bra, det tog 5 minuter!

Lite tempo i vården hade inte skadat!

 

Hemma vid halv tolv deckade vi alla tre i sängen.

Idag har vi stressat med föräldrarpenningen som har blivit fel och snart ska vi till bvc för kontroll, dom vägde Vincent igår på akuten å jag vet redan vad han väger.

5000g, lille tjockisen :)


Vi såg bilder på Charlie igår när han var lika gammal som Vincent, det är verkligen pappa upp i dagen :)

 Mammas och pappas bästa!

     

    

Av Milla - 25 maj 2010 10:19

Vincent har ont i magen igen, han ligger och tar i för kung och fosterland men det händer ingenting, blöjan har varit tom sedan 3 dagar tillbaks nu. Stackarn.

Han har fått en riktigt kämpig mage, dessutom är han fortfaranade dunder förkyld så vi får se om vi åker in till barnakuten ikväll.


Om en stund kommer Elin och Vilda upp på besök, ska bli mysigt, kanske blir det en promenad också.


Av Milla - 23 maj 2010 09:10

Igår hade vi en mycket mysig dag. Vi var ute hos Charlies syster och grillade, fikade och solade, busade med barnen (Vincent låg ju såklart mest och sov)

Vi stannde där ganska så länge så när jag sedan skulle hem för att göra mig iordning blev det lite stressigt, Charlie släppte av mig hemma och åkte sedan tillbaks till sin syster igen där vi lämnat Vincent sålänge.

Jag gjorde mig iordning lite snabbt och åkte sedan hem till Lisa där vi satt och tog en varsin öl på uteplatsen.

Efter en stund gick vi ner och satte oss på lagerlunden och där blev det även ett glas vin och en cider, med tanke på att jag inte druckit på snart ett år kände jag av alkoholen ganska snabbt :)

Men det var jätte roligt att få gå ut och få lite ensam tid tillsammans med Lisa, det behövde vi också.

 

Idag känner jag mig lite trött efter igår, jag var hemma vid tolv tiden och Vincent vaknade vid 4 så det blev inte så mycket sömn inatt :)

Idag ska vi ta det lungt med en promenad och sedan åka upp till hemmakväll och se om snabba cash har kommit ut, vi missade ju den tyvärr när den gick på bio :(

Av Milla - 21 maj 2010 18:06

Vi skulle åkt till Charlies syster men det blev ändrade planer så vi åker dit imorgon istället. Imorgon ska jag även ut och ta ett glas vin med Lisa, ska bli skönt att få komma ut lite, även ifall det bara är en kort stund så behöver jag verkligen lite egen tid nu. Roligt att gå ut oh sätta sig med Lisa också, det var länge sen vi vaar ute på en drink. Charlie ska ta hand om lilleman sålänge, eftersom vi börjat lite smått med ersättning så kan han sköta maten när jag är borta.

Men jag ammar fortfarande och hoppas på att jag kan återgå helt till det igen sen.

Jag har haft lite seperations ångest när vi gick över till lite ersättning, vill ju så gärna amma honom och få det att funka. För mig betyder den där närkontakten jätte mycket.

 

Så ikväll ska vi bara mysa med god mat och en film :)

 


 

        

     

Av Milla - 21 maj 2010 17:56


Mammas och pappas hand

med lilleman  


     


   Små fossningar

Ovido - Quiz & Flashcards