Hermanita

Alla inlägg den 14 september 2008

Av Milla - 14 september 2008 14:07

Äntligen hittade jag serien Rötter som jag så efterlängtat har letat efter =)

Charlie ligger just nu i sängen och kollar på det första avsnittet och jag hoppas att han inte blir besviken nu när jag har tjatat om hur bra den är.


I fredags badade vi i bubbelbadet hemma hos pappa, det var mysigt med tända ljus och kokhett vatten =) Trots att detdär bubbelbadet har stått där i badrummet i snart ett halvår så har jag aldrig tagit mig tid att bada i det.


Igår skulle jag egentligen gått ut på loft med tjejerna men jag var alldeles för trött för att orka festa hela natten, så jag och Charlie hyrde några filmer och låg och myste med popcorn all night looong =)

Vi var även på kalas hos Charlies systers man, så nu har jag nog träffat hela släkten. Lille Isak var som ett klistermärke på mig hela dagen och ingen annan kunde få honom att slita sig ifrån mig =) Haha. Sötnöten.

Om jag får en son vill jag har en sådan mys pojk som Isak :)


Äntligen jobb!

Jag började även jobba i köket på sss i torsdags och det gick jätte bra, dock jobbade jag tillsammans med en älde kvinna som pratade non stop och efter två dagar hade jag skavsår i öronen :(

Efter att bara ha jobbat där med henne i två timmar började hon kramas och ville bjuda över mig på kaffe hemma hos henne, lite skrämmande måste jag tillägga. Dock tyckte jag även synd om henne så jag låtsades lyssna så gott jag kunde när hon började prata om sina rutiga gardiner och porslins tomtar hon hade hemma i lägenheten. Haha =)

Imorgon går jag över till ett annat kök, även där på sss för att lära mig det också, denna gången med en yngre tjej :) Superglad över detta!



Charlie har fixat lite med bilen och jag ska snart börja planera inför min födelsedag, hur det nu ska bli med den :)

 Ska vi ha lokalfest eller bara en vanlig utgång med de närmaste?

Ge gärna några förslag på hur man på festligaste sätt firar sin 20 års dag =)


Jag har testat en ny hud produkt, Oliv naturell.

Ett ekologiskt märke med jungfruolivolja.

Man blir slikes len och det känns frächt efteråt =)

Mycket bra för dom som har torr hud, sånna som jag =)


Problem med vänskapstillit har jag fått också.

Efter att ha haft dendär vännen i 5 år så vänder det bara helt plötsligt.

Efter Gran Canaria så tappade vi varran helt och jag tycker att jag har försökt men hon själv är så självupptagen med sitt och allting är alltid på hennes villkor, sånt tröttnar man väldigt fort på.

Jag orkar iallafall inte ängna mer tid åt att prata med henne, det är upp till denhär personen själv nu!!


En vän är en person som kommer när andra försvinner.

/ Walter Winchell


Adios.


Ovido - Quiz & Flashcards