Hermanita

Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Massor med frågor.

Av Milla - 25 september 2008 12:08

 Frågor om mig!

1. Vad heter du? Camilla, Frida, Maria
2. Vad skulle du vilja heta ifall du själv fick välja? Svår fråga, Det skulle kännas fel att byta.
3. Vilka andra namn tänkte dina föräldrar ge dig? Det vet jag faktiskt inte!

4. Vilket stjärntecken är du? Våg
5. Vilken årgång är du? 88:a
6. Vart bor du? Växjö
7. Bott utomlands? Ja, i Gran Canaria 2 gånger.
8. Flyttat antal gånger? Alldeles för många!
9. Vart skulle du vilja bo? Tillsammans med min prick Charlie.
10. Vilken skolklass? Jag har redan slutat, men kanske börjar plugga igen.
11. Vad vill du bli när du blir äldre? Oj, många saker!


UTSEENDE
1. Hur lång är du? ca. 156? Mätte mig senast i 9:an tror jag.
2. Hur mycket väger du? Är inte det lite väl personligt?
3. Hårfärg och frisyr? Ljusbrunt med ljusa slingor, ny permanentat, halvlångt, tråkigt! Ska klippa mig snart!
4. Ögonfärg? Mörk gröna
5. Mest nöjd med? Ögonen kanske?
6. Minst nöjd med? Att jag är så kort.
7. Skostorlek? 37/38 beroende på skor.
8. Glasögon? Nej. Tack och lov.
9. Har du några piercingar/tatueringar? Hål i öronen, tatuering i svanken.

FAVORITER
1. Filmer? Många, många!
2. Låtar? Jätte blandat och beroende på humör.
3. Årstider? Våren och sommaren.
4. Mat/dryck? Det varierar, men pastarätter är något som jag aldrig tröttnar på.
5. Djur? Hund o katt.
6. Färg? Mörkgrönt, ljusrosa och basfärger.
7. Parfym Ralph Lauren
8. Tv-program? Desperate housewifes, sex and the city, the hills
9. Sysselsättning? Jobbar, Shoppar, umgås med vänner, impuls saker.
KLÄDER
1. Vad använder du just nu för jacka? Ingen alls.
2. Vad använder du just nu för skor? Nike gymnastikskor (supersköna) Ibland festlar jag till med högre och färggladare.
3. Favoritfärg på kläder? Lila, ljusrosa, grönt, svart, vitt. Allt nästan.

4. Favoritmaterial på kläder? Bomull, cashmere
5. Vilka kläder skulle du vilja ha just nu? klänningar i masstal, Fler jeans att välja på, skinn jacka & mysiga koftor
6. Favoritaffärer? Växjös få utbud, H&M och Gina tricot funkar alltid!

7. För ungefär hur mycket köper du kläder för i månaden? Ingen aning!
8. Vad har du för tröjstorlek? 34
DITT RUM
1. Stort, litet eller mitt emellan? stort
2. Vilken färg på tapeterna? is blå, (Hatad färg)
3. Vilka färger går rummet i i övrigt? ljust trä och vitt.
4. Favoritmöbel i rummet och varför? Sängen, mjuk och nästan nyinköpt.
5. Vad vill du ändra där inne? Inget, jag flyttar snart ändå.
6. Vad har du där inne av följande:
a) Tv? Ja, mini mini tv.
b) Video/dvd? Båda.
c) Dator? Nej.
d) Stereo? Ja.
e) Telefon? Fanns innan den gick sönder.
7. Vad ser du om du tittar ut genom ditt fönster? Skog, hundgård, blomrabatter, kusinernas vita husknut.
8. Vad gör du oftast i ditt rum? sover, byter kläder, ser på film, leker med Charlie.
9. Vem förutom du brukar sova i din säng? Charlie såklart.
10. Favoritpryl i rummet? Det som är nerpackat till den blivande lägenheten/ Huset.
BLANDAT
1. Vad heter din farfar? Lennart.
2. Var har du i din:
a) Jackficka just nu? Ingenting.
b) Skolväska just nu? -
c) Handväska eller liknande just nu? kalender, läppglans, id kort, plånbok, penna, massa hårspännen, solglasögon cigaretter.
3. Vad är du beroende av? solljus, värme, vännerna, Charlie, pengar
4. Vilket land kommer du i från? Sverige
5. Vilken sorts lypsyl använder du? Något från hälsokost
6. Vad tror du på? Absolut ingenting.
7. Vilken religion tillhör du, om du nu tillhör någon? kristendomen (??)
8. Vad köpte du senast? Present till Elin.
9. Har du nåt husdjur? Ja, två katter och en hund i ras drever.
10. Vad bor du i? Hus på landet.

GREJER
Plånbok: svart
Tandborste: Vit och rosa hos Charlie, Vit och orange hos pappa. =)
Smycken: Just nu, två armband som alltid sitter på och små örhängen.
Solglasögon: 4 stycken olika, 1 par svarta som ligger i handväskan som har varit till mest användning.
Underkläder: Rosa och vitt.
Nagellack: genomskinligt.


Andra Frågor jag hittade. (Dethär var ju roligt!)


Favoritcafé: På sommartid sätter jag mig oftast på PM men under vintern föredrar jag nog askelyckan eller waynes.
Favorittidning: Allt som innehåller det senaste skvallret.
Bästa saken som händer i vinter: Mycket kläder och gosiga vantar.
Favoritplagg i garderoben just nu: Tomt. "Eko eko eko"
I höst kommer jag att gå klädd i: Ingen direkt skillnad, lite mer av allt bara.
Men absolut inte i: Dom fula stövlarna som är så moderna nu.
Jag tränar: För en månad sen yoga, kickboxning, styrketräning. Vad hände?
Höger- eller vänsterhänt: höger.
Humör just nu: väldigt trött, förvirrad och less.
Är det nåt du absolut inte äter: Inälvsmat. (Rysningar)

Kläder just nu: Mjukisbyxor och ett grönt linne.
Vad sa du senast: Jag längtar tills imorgon.
Fisk eller badkruka: Fisk, fast är rädd att jag drar mig allt mer till badkruka.
Spelar du nåt instrument: Visslar ibland?
Morgon- eller nattmänniska: Nattuggla!!
Sparare eller slösare: Sparare till en viss gräns. Otrolig på impulsköp.
Har du några homosexuella vänner: Inte vad jag vet om iallafall.
Tror du på att det är möjligt att vara trogen för alltid: Absolut!
Hur många barn vill du ha när du blir stor: 4 stycken, Big family!
Vad ska barnet/barnen heta? Åh, jag har ett älsklings namn till min son. Nemo. Me loooove.
Bio eller promenad: Promenad

Är du kittlig: Mest när jag är trött.
Rädd för insekter? Fy ja. 
Chips, morötter eller godis? Lösgodis
Pizza eller hamburgare? Trött på snabbmat.
Tänker du någonsin tatuera eller pierca dig? Absolut, när jag har råd!
Stökigt eller välstädat? Välstädat, fast inte pendatiskt.
Gillar du att sjunga? Ja, specigellt i duchen och i bilen. Fast jag kan inte säga att det låter bra.
Anser du att du är stark? Jag är inte svag iallafall.
Använder du knark? Kaffe, cigaretter och alkohol till fest?
Kaffe, te eller inget? Helst kaffe men te funkar beroende på sort. (kräsen)
Har du en besatthet? Frächa tå och finger naglar! Haha.
Vem är din bästa vän? Lisa och såklart Charlie och min syster.
Civilstånd: Upptagen.

Var ligger din mobil när du sover? Bredvid sängen, fungerar även som väckarklocka.

Hur ofta ligger din mobil hemma utan batterier? Aldrig, men den har dött någon gång och jag fick panik då jag inte kunde PIN- koden.

Hur känns det när du inte har din mobil på dig? Handikappad och orolig.

Får du någon gång höra att du är en mobilälskare? Nej, tror de flesta är likadan som jag?

Hur många samtalsminuter har du ringt?
126:24:30. Oj vad mycket!!!

Hur många mobiler har du haft det senaste året?
Samma, modell W550i, orange!

Blir folk irriterade över att din mobil ständigt är med dig?
Nej, fast jag är dålig på att svara ibland.

Vad står de i det 4:e sms:et i din inkorg?
Ett blir bra, waynes? (Planerad fika med Erica)

Vad står de i det senaste skickade sms:et?
Vad var det jag skulle handla mer? (Från min extra mamma Karin)

Vem är överst listan över missade samtal?
Lisa som ringde igårkväll. (Har redan ringt tillbaks idag på morgonen)

Vem är 6:a på listan över mottagna samtal?
Farmor.

Vem är 2:a på listan över uppringda nummer?
Min stora syster Veronica.

Har du som bakgrundsbild?

En bild på min lillasyster.

Hur mkt batteri har du?
Halvt.

Vem är 8 på din kontaktlista?
Annelie, min moster.

Vem är den första på bokstaven G i din kontaktlista?
Finns ingen?

Vad heter din mobil, som bluethooth namn?
Vanligt tråkigt, Milla.

Den bästa låten på din mobil?
Haha, det finns bara en. Eamon- How could you bring him home. 

Den sämsta låten på din mobil?
Alla dåliga ringsignaler.

Den första bilden du ser när du går in på dina foton på mobilen?
Ett kort på mig i Lisas balklänning.

Hur mkt är klockan när du gör detta

13.40 och dags för lunch.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 1 december 2011 13:16

Det känns som om oron och ångesten äter upp mig innifrån just nu. Hade precis en panikångestattack, insåg inte att det var det som hände fören jag "föll" ihop på köksgolvet och brast i tårar, händerna slutade inte skaka, hjärtat slog så hårt och sn...

Av Milla - 30 november 2011 10:49

Det är flera månader sedan sist jag bloggade nu, känner att jag måste skriva av mig. Nu har det sopats under mattan igen och nu orkar jag inte hålla kvar det inom mig längre. Jag vill skrika, slå dig eller låsa in dig i ett rum tills du förstår v...

Av Milla - 22 juni 2011 12:57

Äntligen fri!! Rätt eller fel men det är så jag känner efter många jobbiga stunder de senaste veckorna. Som många redan vet om så har jag och C valt att seprera och nu är det bättre än vad det någonsin varit mellan oss, vi är goda vänner och kan ...

Av Milla - 3 maj 2011 11:55

Ibland förändras saker utan att man märker av det själv, helt plötsligt så står man där.. framför alla problem man sopat under mattan. Högen blir ju bara dess högre ju mer du sopar, tillslut snubblar man över den.   Jag hade inte riktigt planer...

Av Milla - 30 januari 2011 20:50

Ja alla tappar väll blogglusten då och då, så även här. Det har varit mycket saker pågång här och det har hänt en hel del saker. Vi har bland annat fått en ny lägenhet, en fyra på bottenvåning och inflyttning sker redan om en månad, det ska verkl...

Ovido - Quiz & Flashcards