Hermanita

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Inte nog med

Av Milla - 21 oktober 2009 20:05

Inte nog med att min dag redan var förstörd tänkte jag att det skulle bli riktigt skönt att komma hem efter allt.

MEN......


När jag kommer hem vattnar jag blommorna, diskar, plockar, ja det vanliga efter jobbet. Sätter på tvn i bakgrunden för att inte känna mig allt för ensam och börjar på med maten.

Sätter kastrullen på plattan och brassa på högsta värme, efter en stund hör jag att det pyser jätte högt någonstanns i lägenheten. Första tanken är att kanske ena plattan på spisen kanske gått sönder så jag stänger av allihop. Pysandet fortsätter och jag inser att det kommer ifrån vardagsrummet.

Jag raskar snabbt in i vardagsrummet och får syn på att tvn är svart och att det luktar bränt, får panik och tar Molly med mig ut på balkongen och ringer till pappa.

Samtalet låter ungefär såhär:

- Ja hej!

- Pappa!!!!!! Det pyser från tvn!

- Jasså? Vad är det då?

- Inget, det pyser!

- Du får dra ut sladden.

- Aldrig i livet att jag går in dit igen!

Tyst några sekunder.

- Pappa du får komma hit!

- Det kan jag väll för f*n inte göra för en j*vla sladd!

- Nehe ska jag stå här ute hela natten då?

Efter många om och men och med att ha hotat pappa med att om jag sprängs i luften så är det minsann hans fel så springer jag fram till uttaget, sliter ur kontakten och springer därifrån.

Jag har hatat tv apparater sedan pappa skrämmde upp mig när jag var liten. Han berättade skräck historier om hur tvn kunde brinna upp (i mina ögon sprängas) om man inte dammtorkade tvn ibland, vilket jag alltid har varit jätte dålig på. Så här har vi beviset på pappas historier, tvn brann upp, den har säkerligen inte dammtorkats på flera månader!


Så nu blir vi ett antal tusenlappar fattigare denna månad, och lönen som inte ens har kommit än!


Bättre dagar har jag haft!

 
 
Ingen bild

P

21 oktober 2009 22:46

Usch gumman en sådan otursdag du har haft! Vi med- lägenheten var skitdålig, fukt i väggarna med mera med mera... Men men, du känner mig- jag blev besviken som tusan men nu har vi hittat 4 andra vi ska kolla på :) Skickar en stor tröstkram!

 
Ingen bild

P

21 oktober 2009 22:47

PS. Jag hade gjort precis som du i det läget, en tv ska inte börja ryka!!! Eller nja, jag hade nog heldre hoppat ner från balkongen än att ha gått in igen, hade också avrit livrädd att den skulle explodera ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 1 december 2011 13:16

Det känns som om oron och ångesten äter upp mig innifrån just nu. Hade precis en panikångestattack, insåg inte att det var det som hände fören jag "föll" ihop på köksgolvet och brast i tårar, händerna slutade inte skaka, hjärtat slog så hårt och sn...

Av Milla - 30 november 2011 10:49

Det är flera månader sedan sist jag bloggade nu, känner att jag måste skriva av mig. Nu har det sopats under mattan igen och nu orkar jag inte hålla kvar det inom mig längre. Jag vill skrika, slå dig eller låsa in dig i ett rum tills du förstår v...

Av Milla - 22 juni 2011 12:57

Äntligen fri!! Rätt eller fel men det är så jag känner efter många jobbiga stunder de senaste veckorna. Som många redan vet om så har jag och C valt att seprera och nu är det bättre än vad det någonsin varit mellan oss, vi är goda vänner och kan ...

Av Milla - 3 maj 2011 11:55

Ibland förändras saker utan att man märker av det själv, helt plötsligt så står man där.. framför alla problem man sopat under mattan. Högen blir ju bara dess högre ju mer du sopar, tillslut snubblar man över den.   Jag hade inte riktigt planer...

Av Milla - 30 januari 2011 20:50

Ja alla tappar väll blogglusten då och då, så även här. Det har varit mycket saker pågång här och det har hänt en hel del saker. Vi har bland annat fått en ny lägenhet, en fyra på bottenvåning och inflyttning sker redan om en månad, det ska verkl...

Ovido - Quiz & Flashcards