Hermanita

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Milla - 29 november 2009 09:04

Jaha ja ännu en underbar dag på jobbet. Är det inte fantastiskt att stiga upp halv 6 på morgonen för att se sin kära pojkvän sömndrucket titta upp bakom täcket, gör sig av med en riktigt god gäspning som säger, guuuud vad skönt med sovmorgon, ja sådana här dagar är det honom jag hatar... inte jobbet!


Igår var vi bjudna på julbord på evedals värdshus, det var mycket mer lyckat och mysigt än vad jag faktiskt väntat mig.

Två härliga killar satt i entren och sjöng ljuvliga sånger, med ljuvliga röster och ljuvliga leenden, mycket ljuvligt må jag säga!

Något som inte var lika ljuvligt var när jag gjorde bort mig mitt framför min så fint väluppfostrade släkt. Jag kommer dit sen!

Vi fick glögg och pepparkakor, en liten stel början, några som kom fram och klappade på magen, gulli gullade som jag inte alls gillar. Ja fråga gärna hur det går, men gulli gulla inte med min mage!

Vi fick vårt fint uppdukade bord och slog oss ner.

Sedan var det dags för mat. Det är nu det inte så ljuvliga kommer in.

Vi gick bort för att plocka till oss från julbordet, jag går förbi sillburk efter sillburk och efter ett långbord endast fyllt med sill och lax kommer vi bort till äggen, då är min tallrik fortfaranade tom medans alla andra slevat upp rejält på sina.

Jag roffar åt mig tre halvor ägg, en hel drös med rödbetssallad, två smörgåsar med ost, någon konstig sallad som jag inte ens åt sedan.

Ja det var väll allt vad min tallrik bestod av, men min tallrik var ändå lika full som alla andra som inte mer, jag äter ju för två!


Så när jag nästan ätit upp allt på min tallrik, tänkt lite buttert för mig själv att dethär var minsann inte ett riktigt julbord. Inga köttbullar, ingen jansson och ingen gröt lutar jag mit mot C och viskar.

Fy vilket dåligt julbord, det finns ju inga köttbullar!!!

C tittar konstigt på mig och brister ut i skratt och svarar, älskling dethär var bara förätten, köttbullarna tar vi efter!

Jag blir illröd i ansiktet och hoppas att ingen la märke till vad C just sagt och väser till honom, säg inget högt! För känner jag min pojkvän rätt så....

C börjar i skratt berätta för alla andra medan jag känner hur jag allt mer och mer sjunker ner i stolen och hoppas få att försvinna därifrån.

Jag fick iallafall den stela släkten att få ett gott skratt även ifall C dumförklarade mig helt framför dom allihop.

Ja att jag knappt fick i mig en enda köttbulle sen var ju bara ännu roligare tyckte allihop.


Imorgon ska jag vara barnvakt till lilla Angelina medan Jennie åker iväg på ultraljud, det ska bli såå spännanade att se vad som ligger i den där lilla magen :)

Jag hade dessutom behövt gå till frisören men jag antar att det får vänta några dagar till.



Ovido - Quiz & Flashcards