Hermanita

Alla inlägg under september 2010

Av Milla - 3 september 2010 09:20

Ja igår hade vi fullt upp, likadant idag.

Igår pratade jag en stund med Lisa som är nere på mallis i 3 veckor på bartenderkurs, saknar henne redan lite.


Jag gjorde lite purer till Vincent, gröna ärtor var en favorit :)

Roligt att göra lite själv, både billigt och sen finns det inte så mycket att välja på bland barnmats burkarna när dom är så små.

Så nu ligger det ärtpure och broccolipure i frysen :)


Igår var vi och lyssnade på Matilda som ska sjunga på dopet, det lät bra, kanske lite mer övning men annars hade jag nog inget annat att påpeka om.

Efter det åkte vi en sväng till svärföräldrarna och åt kvällsmat, träffade Charlies syster och systerdottern.


Idag har vi fullt upp, jag har ju klädkris, så den klänningen jag köpt endast för dopet har åkt tillbaks längst in i garderoben igen.

Får se vad jag hittar, som vanligt ute i sista minuten.

Om en stund kommer pappa förbi för att disskutera hus med mig, både jag och Charlie har lite olika åsikter om dethär med husköp.

Vid halv tre kommer Charlie hem och så åker vi direkt upp till babysim mötet och sen möta upp mina farföräldrar som ska lämna ostkaka till oss.

Ut till billa och duka för imorgon.

Puh, jag blir bara trött av att läsa dethär :)


Jag är så stressad och nervös nu att inlägget blir nog både

konstigt och kortfattat.

Önska mig lycka till :)



Av Milla - 2 september 2010 09:04

Igår var vi och hjälpte Jennie med bilen, det hade blivit punka på ena hjulet. Eller Charlie gjorde det, jag hann prata en kort stund med Jennie.

Efter det åkte vi och handlade in saker till dopet som vi sedan åkte ut med till Billa, där vi stannade på kvällsmat.

När vi kom hem blev det genast sängen för mig och Vincent.

Man blir trött av att stressa runt!


Idag måste jag göra barnmat till Vincent, vi köpte hem broccoli, haricot verts och gröna ärtor igår som jag ska tillaga idag och stoppa i frysen.

Sen ska vi ut till hemmesjö kyrka och lyssna på solisten som ska sjunga på dopet. Och efter det ut till Charlies föräldrar och fixa lite med maten.

Och imorgon ska vi på möte om babysimmet och sedan duka inför lördag.


Och på lördag är det omtalde dopet och idag är jag så sjukt nervös.

Jag har inte tänkt så mycket på själva dopet förens nu eftersom vi haft så mycket att göra. Men att stå där framför 70 pers känns ju nu något nervöst!


Tur att jag har Charlie där uppe iallafall :) haha.



Ovido - Quiz & Flashcards