Hermanita

Alla inlägg den 12 maj 2010

Av Milla - 12 maj 2010 09:50

Jag hittade en fin dikt vi tänkte ha på Vincents dop :)

 

Så kom du då till oss du älskade barn och grep våra hjärtan med kraft.
Med ens fick allting mera mening, långt mer än det någonsin haft.
Du ler så du strålar, din själ lyser klar, du fångar all ömhet omkring.
Små fötter och fingrar, din hud och din doft, så underbart skapat allting.
Ditt liv skall vi följa och finnas för dig och dela din glädje och sorg.
När skuggorna hotar ditt solsken, är vi din tryggade borg.
Idag vill vi visa för vänner och släkt, den gåva vi fått att bevara;
Ett barn att få älska och skydda från ont, en lycka för stor att förklara

Av Milla - 12 maj 2010 08:30

Lilleman har nog tagit igen sina två sömnlösa nätter inatt, det var minsann en barnlek om man gemför med hur det brukar vara.

Han åt och sen somnade han nästan direkt, i sin egen säng dessutom.

Annars har han ju sovit mellan oss, men jag sover så dåligt när han ligger där så nu ligger han i den lilla korg sängen tätt, tätt intill min säng.

Dock får jag fortfaranade ligga med en hand nere i hans säng tills han somnat.

Enligt mig kan man inte skämma bort så små barn, dom behöver all närhet dom kan få.

 

Så han har sovit bra denna natten, och jag är såå utvilad, känner mig som en ny människa. Charlie kom hem igår och tog hand om både disk och mat :)

 

Senare kanske Lisa kommer förbi, jag hoppas på fint väder idag också eftersom jag mer eller mindre missade de igår.

 

Jag och Vincent planerar inför dopet just nu.

Runt 80 personer kommer vi bli :) Lilleman har minsann ingen liten släkt :)


Ovido - Quiz & Flashcards