Hermanita

Alla inlägg den 17 maj 2010

bvc

Av Milla - 17 maj 2010 18:52

Bvc gick bra idag och lilleman väger numera 4900 gram :) Han är minsann inte så liten längre :)
Någon timme innan jag kom till bvc fick jag jätte ont i ena bröstet, tänkte inte så mycket på det innan på dagen då det ömmat utan trodde bara att det var lite spänt.
Väl på bvc fick jag jätte ont och sköterskan trodde att det var en början till mjölkstockning.
Snabba steg hem slängde jag i mig en ipren och hoppade in i duschen, det känns fakitkst lite bättre nu så jag hoppas att det håller på att gå över.
Jag känner mig inte så pigg i övrigt heller, min hals gör super ont och jag har hällt i mig massor med te, ändå river det i halsen.
Charlie är på "firmafest", vet inte vad det kallas, dom tävlar med andra firmor om saker som vem som skruvar i en skruv snabbast osv, på skoj förståss!
Vincent somnade för en stund sen och kors i taket, han sover fortfaranade!
Jag borde lägga mig och vila en stund men det känns ganska meningslöst nu när klockan ändå är så mycket.

Av Milla - 17 maj 2010 13:43

Fy vad trött jag är just nu, det har varit dess värre dålig natt, Lilleman har inte sovit speciellt bra och när det kommer till amningen vill han mer eller mindre bara skirka när jag ska mata honom. Jag ska försöka ett tag till med amningen, men ibland känner jag verkligen bara för att ge upp.

  

Till råga på allt började jag få ont i halsen nu i eftermiddag och det gör bara mer och mer ont, antar att det är en förkylning påväg

Jag får springa in till affären och köpa läkerol sen när jag ska till bvc.

 

Det är bvc besök idag och Vincent ligger äntligen och sover.

Vi var uppe redan vid 7 imorse och han har bara sovit 20 minuter sedan vi gick upp. En vaken bebis? Oja!

 

Jag måste inskaffa mig en babygunga så snart som möjligt innan jag blir galen på detta vaggandet, visst är det mysigt att han vil gosa med mamma men om jag ändå kunde gå på toaletten utan att han skriker för att jag lägger ner honom, eller värma lite mat?

Nej här hemma svälter vi, eller jag snarare.

 

Ja som ni märker har jag inte alls vaknat på rätt sida idag, jag borde lägga mig och vila nu när han sover men det känns lönlöst när vi måste gå hemifrån om ca 45 minuter!



Ovido - Quiz & Flashcards