Hermanita

Alla inlägg den 8 mars 2010

Av Milla - 8 mars 2010 19:57

I söndags gick vi ju in i vecka 35, äntligen börjar det närma sig.


Vecka 35.

Från den här veckan börjar barnets snabbaste tillväxt under graviditeten. Det ökar 220-340 gram varje vecka. Eftersom det blir allt trängre i livmodern kan det hända att barnets rörelser minskar men de kan istället bli desto starkare. Navelsträngen är tjock som en tumme och cirka 50 centimeter lång. Bebisens huvud vilar på moderns blygdben.

Nu väger bebisen nästan 2,5 kg och är ungefär 45 cm lång. Du kanske kan se en armbåge, fot eller ett huvud sticka ut på magen, när den rör och sträcker på sig. Eftersom livmoderns väggar och din mage sträcks alltmer och blir tunnare, kommer mer ljus in och bebisen kommer att utveckla tydligare dygnsrytm.


       


Vi längtar så mycket efter dig.



Av Milla - 8 mars 2010 19:38

God kväll!


Idag har jag haft Lena på besök, hon hade med sig hemmagjord smörgåstårta som var bland de godaste jag ätit. Vi var förbi tygbutiker för att se om jag kunde hitta något fint tyg att sy några påslakan med, men tyvärr hittade jag inget som jag gillade.


Jag har även bakat frallor, städat undan lite på balkongen så pappa får plats att bygga sen.

Jag har gått runt i lägenheten och dagdrömt om hur det kommer bli när gossen kommit till världen.

Jag har planerat hela sommaren med aktiviteter, som jag hoppas att jag kommer kunna göra.

Dessutom, jag vet, må det låta dumt, planerat lite inför kommande dop! haha.

Jag älskar dop, så varför inte tjuvstarta lite innan?

60 personer blir vi, och då är det bara släkt inräknat.


Lille bus hade det nog trångt inne i magen nu, det sparkas och trycks hela tiden och visst är det mysigt, dock kan jag tycka att det kan bli lite väl mycket ibland, speciellt när det är dags att sova.

Sova är inte heller skönt längre, ont i varenda kroppsdel, C bullar upp med kuddar och täcken bakom ryggen på mig, ändå är det inte skönt.

Och vi ska inte bara tala om hur J*vla ont det gör när det börjar krampa i vaderna mitt i natten och jag skriker AJ AJ AJ och C ligger utslagen bredvid utan att märka att jag ajar mig.

Så med det sagt, klagat lite så kommer det säkerligen en sömnlös natt till :)


Imorgon ska jag på Tupperware party hos Karin, hoppas jag inte köper på mig för mycket :)



Ovido - Quiz & Flashcards